Tuesday, September 3, 2013

KENAPA DIARI MIZA ?



Sebab apa, kenapa dan mengapa "Diari Miza" yang dipilih ?




Diari menurut Kamus Dewan Edisi Ketiga halaman 303 (guna ayat karangan fakta supaya nampak serious untuk mentafsirkannya), bermaksud buku yang mengandungi rakaman harian tentang pengalaman atau pemerhatian peribadi. Miza pulak ialah singkatan namaku. Apabila kedua-dua perkataan tersebut digabungkan akhirnya terciptalah "DIARI MIZA". Heyyy, susunan ayat macam nak buat karangan ler pulok.


Masa kecik suka sangat menulis. Kononnya nak express something yang kita rasa lepas tu tak nak bagitau orang lain. Hampir 90% benda yang ditulis adalah hal privasi. Buku latihan sekolah selalu jadi mangsa tapi tetap rasa unsafe. Walaupun tidak dilatih macam mana untuk menulis diari tapi bila otak saling berhubungan antara satu sama lain, beli pulak buku cecomel berkunci bagai sebab nak avoid orang lain baca apa yang ditulis. Haa, nampak tak ?


Motif wujudnya blog "Diari Miza" sebab nak rekodkan apa yang berlaku dalam kamus hidup aku. Nak harapkan ingatan di kotak fikiran, bukan semua benda kita boleh ingat secara terperinci. Mungkin takda benda yang menarik pun, sekurang-kurangnya sebagai kenangan pada masa akan datang. Umur panjang, boleh baca semua tu. InsyaAllah.


Kategori blog pulak ialah personal, so sedikit bebas nak tulis apapun yang aku suka asalkan tidak menganggu atau melibatkan mana-mana pihak. Tak kisahlah orang nak baca atau tak yang penting aku akan tetap menulis. Blog aku perihal aku. Yer dokkk ? hehe



No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi baca dn komen ◕‿◕




 
Copyright Diari Miza - All rights reserved.