Saturday, July 27, 2013

RINDU YANG TAK SUDAH



Assalamualaikum. Hai.




Kamu mungkin buat pertama kalinya tersesat disini ...
Atau mungkin juga pencari maklumat tapi dibawa ke ruang kosong ini ...
Mungkin ada yang mengenali tetapi ingat-ingat lupa ...
Mana mungkin seberapa banyak "mungkin" yang menjadi persoalan ...
Tidak mengapa, inilah aku yang mana kamu pernah kenal satu ketika dulu ...
Logiknya, kebarangkaliannya persoalan yang bermain dalam kotak fikiran kamu, kamu dan kamu semua mungkin juga seperti ini :

  • "ek elehhh, budak nie buat blog baru lagi ?"
  • "berapa banyak blog yang kau ada ?"

Sekembalinya aku menulis disini, biar aku perjelaskan mana-mana yang menjadi tanda tanya :

"maaf kerana tidak endah, blog lama kusampahkan"
"maaf bukan untuk bermadah, niat asal ingin kuperbetulkan"
"maaf datang menjengah, konteks perubahan cuba kulakukan"
"dek kerana rindu yang tak sudah, blog baru aku hadiahkan"


Ahh, aku persetankan itu semua ...
Pedulikan apa kata orang ...
Aku kembali bukan atas dasar paksaan siapa-siapa ...
Hakikatnya perasaan rindu itu sangat indah ...
Aku tewas dengan perasaan sendiri ...
"I really want to start all over again" desis hati kecilku ...
Mungkin jalan cerita kita berbeza, tetapi inilah aku dengan kisahku ...



15 comments:

  1. bhasa tinggi jugak... ni la blogger hebat.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini bukan blogger hebat tapi blogger chipsmore. hihi

      Delete
  2. hoho... XD
    hbat penggunaan bahasa miza... :3

    btw, slamat b'puase~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tengah boring, terbit pulak idea cenggini. hehe

      Delete
  3. Mana blog mizayusof yg lama? dah hilang ker?

    ReplyDelete
  4. Berapa banyak blog yang dah dibuat tak penting, yang penting isi kandungan dan tatabahasa blog tu.

    ReplyDelete
  5. Welcome back Miza..
    Patutlah akak pernah dok search blog mizayusof tapi tak ada, rupanya memang tak ada..

    ReplyDelete
  6. Salam Miza, lama tak nampak...hehe
    Sebenarnya boleh dpt balik blog Miza yg lama tu, tp kena laju2 tukar sgala link bagai. sbb sblom ni miza pkai dot com kan. akak dah kena, terlupa punya pasal nk renew kan. maka mmg agak sabar jugalah nk tukarkan link kembali semula ke blogspot tu. tp berjaya jugalah..hehe

    Apa2 pun, tak kisahlah. Janji Miza bahagia.. :)

    ReplyDelete

Terima kasih sudi baca dn komen ◕‿◕




 
Copyright Diari Miza - All rights reserved.